miércoles, 3 de febrero de 2010

A moza bañándose


Muller bañándose (61´8 x 47 cm)
Rembradt, 1654
Óleo sobre lenzo
National Gallery de Londres


O tema totalmente trivial -unha muller que recolle a súa camisa antes de entrar na auga- o pintor convérteo nunha admirable pintura, porque a luz e a sombra non só penetran a escena, senón que a forman.

Así:
- O volume, o relevo, están creados pola luz que despexa da sombra o corpo rosado da muller e a súa camisa. Ambas cousas, carne e roupas, evidéncianse non só por esta iluminación xeral, senón pola impresión que ofrecen de posuír luz propia que ao difundirse produce os volumes.

- As liñas fúndense mediante unha lixeira transición e non nos contornos delimitados pola luz.

-Do mesmo modo, as cores, tamén transformadas pola luz, reducen o seu número para axustarse a un ton dominante como se quixese que a cor non obstaculizase, cos seus tons vivos, o papel concedido á luz.

Rembradt converte nesta obra a luz non só no principal protagonista do cadro, senón na estrutura fundamental do mesmo. Sen a luz non habería cadro xa que a figura e o seu volume xurde só como efecto do xogo da luz e a sombra.

4 comentarios:

  1. No conocia este cuadro de Rembrandt.Es un pintor que me gusta mucho."Lección de anatomía del doctor Deyman" quizás sea el lienzo más conocido.Es muy cierto que la luz(tenebrismo)es una de las principales características de holandés.

    Bicos

    ResponderEliminar
  2. Es cierto, la luz no deja casi ver el resto de la habitación. Como tu bien dices, Rembrandt, juega con la luz y con la expresión. Me encanta el efecto del agua. Un abrazo

    ResponderEliminar
  3. Gústanme os teus blogs, cada día aprendo cousas, hoxe por exemplo amosas a forma de mirar o cadra que para os non entendidos coma min, resulta no só interesante senon tamén de aprendizaxe.
    Bicos

    ResponderEliminar
  4. Un placer poder contemplar este cuadro, el gran arte siempre resplandece y es muy grato observarlo detenidamente.

    Un beso.

    ResponderEliminar